Moskou (Dag 3, Het Kremlin) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Anouk Noortman - WaarBenJij.nu Moskou (Dag 3, Het Kremlin) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Anouk Noortman - WaarBenJij.nu

Moskou (Dag 3, Het Kremlin)

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Oktober 2013 | Rusland, Moskou

Dit is mijn reisverslag van Moskou. Ik ben met school naar Moskou geweest (uitwisseling). Dit was een enorm leuke ervaring. Ik heb veel geleerd, vooral over andere culturen.

Dag 3 ( Het Kremlin)
Vanochtend gingen we eerst naar de Gazprom school om vanuit daar gelijk door te gaan naar het Kremlin. We werden gebracht en gehaald met een bus van de Gazprom school. Valerie (de vertaler Russisch - Engels en andersom) vertelde ons een paar dingen, maar de bus was lekker warm en we waren allemaal moe dus veel van ons (inclusief ik) zakten dus af en toe weg. Toen we eindelijk bij het kremlin waren, was het echt heel erg koud. Toch hebben we veel gezien, ook veel mooie gebouwen en uitzicht. We hebben de ochtend daar doorgebracht en zijn toen met de metro naar een soort van plek gegaan waar we allerlei dingen konden eten. Het was erg lekker. Ik heb chocolade pannenkoeken op. Die waren super lekker. Toen we genoeg gegeten hadden, zijn we met de metro naar de Gazprom school gegaan. Waar we in 3 groepen werden gesplitst:
1. Science
2. Muziek
3. Radio
Ik zat in de radio groep. We hebben een radio programma opgenomen die zou worden uitgezonden door de school. De russen zijn erg aardig,alleen een klein beetje afstandelijk. Maar dat is ergens wel logisch, aangezien we elkaar amper zien... het voelt niet echt als een uitwisseling. Het is meer een bezoekje. Het gedeelte op de radio was erg leuk om te doen. We werden geïnterviewd door een meisje dat ook terug naar Nederland zou komen: Liza Dedikova. Ze lijkt me erg aardig en bovendien heeft ze net zoals ik een piercing in haar oor. Dat schept ook wel een band.
Toen we na afloop nog even stonden te praten, werd er opeens gemeld dat dit voor de Russische leerlingen geen uitwisseling was. Wij werden allemaal erg boos hierover omdat ons was verteld dat dit een gewone uitwisseling zo zijn, het enige ding dat anders zou zijn, is dat we in een hotel zouden slapen in plaats van bij de leerlingen thuis. We werden allemaal erg boos. Ten eerste omdat we dit nu pas hoorde en ten tweede omdat het totaal niet de schuld was van onze school en de docenten maar van hun school. Hierdoor voelde ik me erg machteloos, want je kunt er namelijk niets aan doen. We hebben wel besloten om ondanks dit, er gewoon een leuke week van te maken verder, want er was niet veel wat we eraan konden doen.
We zijn wezen eten bij momo/mu mu het was er erg gezellig en het eten was ook niet verkeerd. Het was fijn dat Natalia mee was. Natalia is onze vertaalster (ze vertaalt het Russisch naar het Nederlands. Dit is erg handig.). Het enige jammere was dat Emily's telefoon werd gestolen. We zouden die avond eigenlijk naar de ski line gaan kijken, maar iedereen was moe en Emily, Mevrouw Janssen en Natalia gingen naar het politiebureau om daar aangifte te doen. Meneer Groothulze liep met ons mee naar het hostel omdat we allemaal best moe waren. We hebben geen ski line gezien, dit gaan we wel nog doen deze week. Ik heb nog nooit een ski line gezien, dus ik ben benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 2976

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Moskou

Landen bezocht: