Moskou (Dag 2, Naar school) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Anouk Noortman - WaarBenJij.nu Moskou (Dag 2, Naar school) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Anouk Noortman - WaarBenJij.nu

Moskou (Dag 2, Naar school)

Door: Noukiee

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Oktober 2013 | Rusland, Moskou

Dit is mijn reisverslag van Moskou. Ik ben met school naar Moskou geweest (uitwisseling). Dit was een enorm leuke ervaring. Ik heb veel geleerd, vooral over andere culturen.

Dag 2 (Naar school)
Vandaag zijn we voor het eerst naar de Gazpromschool geweest. We liepen al redelijk vroeg door Moskou, de zon kwam net op, maar het was al ontzettend druk. We moeten langs een vijf rijbanen lange weg lopen. En als nog waren er files. Om bij de school te komen, moesten we met de metro, wat opzich best spannend was. Je zit namelijk met allerlei mensen in een soort trein onder de grond, je kunt dus nergens heen. Dit is best wel benauwend. Maar ik heb het overleefd :D. We hebben nog best wel lang gelopen voordat we (eindelijk) bij de school aankwamen. Ik keek mijn ogen uit. Het was er super netjes, iedereen was netjes gekleed (wij ook, er was een dress code. Zwarte broek wit blousje.) en we werden formeel ontvangen door de leerlingen die ook deelnamen aan de uitwisseling. Daarna werden we door de baas van de school toegesproken en kregen we thee en wat lekkers. Daarna kregen we een rondleiding door de school. De school heeft zelfs een zwembad. We hebben gedanst (een traditionele dans die kinderen van 10 -13 jaar uitvoeren en wij zijn allemaal 15 -17 jaar oud, dit was wel een shock) en we kregen een schilderles. Het zwembad is niet het enige wat de school heeft, ze hebben een tuin, en een theater en twee museums. Dat is heel erg indrukwekkend. We zijn er een hele dag geweest, we hebben er zelfs geluncht. Veel vonden het niet te eten, maar ik vond het wel meevallen. Het was zelfs best lekker. We kregen aardappelpuree met een stuk vlees. We kregen er ook iets raars te drinken bij. Dat vond ik wat minder, want het waren geconserveerde vruchten met sap. Ik heb het wel geprobeerd maar het was gewoon niet echt heel erg lekker... Het was wel ontzettend jammer dat alles zo formeel was. Je kon niet echt praten met de leerlingen omdat het allemaal snel, snel was en bovendien hebben we amper leerlingen gezien. Dit vond ik ontzettend jammer.
Na de school konden we heel even uitrusten in het hostel en toen zijn we Moskou ingegaan om wat te gaan eten in een super mooi groot winkelcentrum. Er was één verdieping waar alleen maar kraampjes met eten waren. Dat was wel echt gaaf. Daarna hebben we een rondleiding gehad door verschillende metrostations. Die zijn echt super mooi gedecoreerd. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel en heb ik thee gedronken in de gezamenlijke woonkamer. Dit was heel gezellig. Vandaag was een erg leuke dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 2974

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Moskou

Landen bezocht: